26.09.2019 Persbericht: PIKO noviteitenpresentatie door ARWICO op 23.09.2019 in Brugg (CH)

Afgelopen maandag waren onze verkoopleider dhr. Jens Beyer tezamen met de leider van het PIKO productmanagement dhr. Matthias Fröhlich te gast in Zwitserland. Daar presenteerde de onderneming ARWICO, General importeur voor PIKO producten voor de Zwitserse markt, in het spoorpark Brugg in de Aargau de vurig verlangde PIKO noviteit voor het jaar 2020, die nieuw geconstrueerde H0 elektrische locomotief Re 4/4 I van de SBB aan de talrijk aanwezige vertegenwoordigers van de Zwitserse vak- en olline media alsook enige Zwitserse handelaars.

De populaire sneltreinlocomotief van de SBB verschijnt in het komende jaar als rode variant van de 1e serie alsook de groene variant van de 2e serie en vormt de ideale tractiemachine voor de in 2019 verschenen PIKO EW I rijtuigen.

Gedurende de eerste serie van 1946 tot 1948 van hun gehele carrière hoofdzakelijk pendeltreinen en als laatste zo nu en dan voor lichter goederentreinen doorgebracht, werd de tweede serie vanaf 1948 hoofdzakelijk voor sneltreindiensten ingezet. Hun bloeitijd was tussen 1950 en 1970, want niet alleen de prestaties voor hoogwaardige sneltreinen met de klinkende namen als „Hispania““ öf „Rhone-Isar“ behoorden tot hun takengebied, enige machines hadden ook de eer om de beroemde locomotief bespande TEE-treinen, „Rheingold“ Basel – Genève en „Bavaria“ Zürich-Lindau op Zwitsers grondgebied te transporteren Aan het eind van de jaren ’80, begin van de jaren 90 ging hun bedrijfstijd langzaam ten einde.

Het PIKO Expert model wordt zoals gebruikelijk met fijnste bedrukking en lakwerk, exacte omzetting van de buitengewone ombouw, aangezette handgrepen, scherp gegrafeerde draaistel-afschermkappen en filigreine metalen pantografen uitgeleverd. De Zwitserse lichtwisseling gebeurt bij de modellen rijrichtingafhankelijk door middel van led. Beide varianten van de Re 4/4 I zal als analoog gelijkstroom model als ook als soundmodel in gelijk- en wisselstroomuitvoeringen met moderene digitale decoder verkrijgbaar zijn.

De gastenluisteren geïnteresseerd naar de rindleiding door het spoorpark Brugg.

Na een rondleiding door het spoorpark alsook inleidende woorden van ARWICO bedrijfsleider Andy Reist over de marktsituatie in Zwitserkand alsook de zeer positieve hanhandelsbetrekkingen tussen PIKO en ARWICO konden de aanwezige gasten van ARWICO productmanager Gérald Stahl en PIKO productmanager Matthias Fröhlich nadere informatie over het voorbeeld en model van de der Re 4/4 I vernemen. Aansluitend gaf PIKO verkoopleider Beyer enige informatie over de historie en actuele situatie van de Sonnebergse modelspoorproducent.

ARWICO CEO Andy Reist begroet de uitgenodigde gasten in het spoorpark Brugg

ARWICO productmanager Gérald Stahl leverde de gasten einige informatie over het voorbeeld van de PIKO Re 4/4 I

Matthias Fröhlich (leider PIKO productmanagement) presenteert met het Expert model van de Re 4/4 I het PIKO highlight2020 voor de Zwitserse markt.

Re 4/4 I in TEE kleurstelling tijdens de speciale tour in het station Zofingen

He evenement heeft eens te neer succesvol getoond hoe belangrijk de Zwitserse modelspoormarkt voor PIKO geworden is en hoe de goede samenwerking tussen PIKO en ARWICO deze markt duurzaam verlevendigd.

Verdere links:

» PIKO modelspoor highlights Zwitserland 2019/2020

» Rijtuigenboek Re 4/4 (PDF ca. 4 MB)

Bron foto’s: Arwico AG